Lad Rykkerportalen hente forfaldne fakturaer fra Dinero:
Du kan integrere rykkerportalen med Dinero til automatisk eller manuelt at hente faktura informationer på udløbne fakturaer. Du bestemmer selv om systemet skal holde øje med fakturaer der udløber, eller om du selv vil sende sagerne til os.
Den automatiske proces kort fortalt: Der hentes fakturaer op til én gang om dagen i Dinero via deres API. De ubetalte fakturaer, der er udløbet siden sidste hentning, bliver gemt i Rykkerportalens database, og en e-mail med information om den hentede faktura, bliver sendt til dig. I e-mailen kan du klikke på et link for enten at aktivere eller deaktivere rykkerproceduren i Rykkerportalen. Hvis du intet foretager dig, vil rykkerproceduren automatisk starte efter nogle dage.
Da der er stor forskel på, hvordan virksomheder arbejder, herunder hvor tit man bogfører, har vi lavet processen mere fleksibel, så det er muligt at tilpasse den til den enkelte virksomheds behov. På den måde kan vi undgå at sætte processen i gang unødigt. Klik her for at læse flere detaljer omkring processen.
Den manuelle proces kort fortalt: Hvis du inde på din profil på Rykkerportalen har sat flueben i Automatisk hentning pauset vil du have en side, der hedder "Fakturaer i Dinero", hvor du kan se alle de forfaldne fakturaer som opfylder kravene for den automatiske hentning. Hvis kravet allerede er hentet kan du se status på Rykkerportalen. Hvis det ikke er hentet har du mulighed for at lægge det ind på Rykkerportalen med et enkelt klik.
For at få rykkerportalen integreret med Dinero, skal du, dels notere dig dit Firma ID, samt oprette en API-nøgle til rykkerportalen hos Dinero: Login hos Dinero
Har du flere virksomheder, skal du have et login på Rykkerportalen for hver virksomhed, du ønsker vi skal håndtere.
BEMÆRK: Rykkerportalen tjekker dagligt med dit økonomisystem, om der sker ændringer af fakturastatus. Det betyder at vi registrerer betalinger og derved ikke rykker for indbetalte beløb. Du bestemmer om vi, i tilfælde af at kunden har betalt til dig, skal fortsætte inddrivningen af gebyrer hos kunden, eller om du vil dække vores omkostninger ved den udførte proces.
Den automatiske proces kort fortalt: Der hentes fakturaer op til én gang om dagen i Dinero via deres API. De ubetalte fakturaer, der er udløbet siden sidste hentning, bliver gemt i Rykkerportalens database, og en e-mail med information om den hentede faktura, bliver sendt til dig. I e-mailen kan du klikke på et link for enten at aktivere eller deaktivere rykkerproceduren i Rykkerportalen. Hvis du intet foretager dig, vil rykkerproceduren automatisk starte efter nogle dage.
Da der er stor forskel på, hvordan virksomheder arbejder, herunder hvor tit man bogfører, har vi lavet processen mere fleksibel, så det er muligt at tilpasse den til den enkelte virksomheds behov. På den måde kan vi undgå at sætte processen i gang unødigt. Klik her for at læse flere detaljer omkring processen.
Den manuelle proces kort fortalt: Hvis du inde på din profil på Rykkerportalen har sat flueben i Automatisk hentning pauset vil du have en side, der hedder "Fakturaer i Dinero", hvor du kan se alle de forfaldne fakturaer som opfylder kravene for den automatiske hentning. Hvis kravet allerede er hentet kan du se status på Rykkerportalen. Hvis det ikke er hentet har du mulighed for at lægge det ind på Rykkerportalen med et enkelt klik.
For at få rykkerportalen integreret med Dinero, skal du, dels notere dig dit Firma ID, samt oprette en API-nøgle til rykkerportalen hos Dinero: Login hos Dinero
- Noter det nummer der står i nederste venstre hjørne efter Firma ID: (eksempelvis 81169)
- I øverste højre hjørne klikker du på tandhjulet, og vælger "API" i den liste der kommer frem.
- Nu skal du klikke på den blå knap øverst til højre med teksten "+ Ny API-nøgle"
- Vi anbefaler at du skriver "Rykkerportalen" i beskrivelses feltet, så du kan huske hvad nøglen er brugt til.
- API-nøgle for Rykkerportalen oprettes ved at klikke på den blå knap "Opret API-nøgle"
- Du skal nu kopiere nøglen, som du finder til venstre ud for beskrivelsen du angav ovenfor (eksempelvis "Rykkerportalen").
- Du kan kopiere ved at højreklikke på nøglen og vælge "kopier".
- Gå ind på din profil side (klik på "Profil" knappen i øverste højre hjørne)
- Øverst til højre på profil siden er der en drop-down menu (til højre for teksten "Økonomisystem"). Klik på "Vælg system" og find "Dinero" i listen.
- I feltet, der kommer frem nedenunder "Dinero", skriver du Firma ID koden du noterede dig tidligere fra Dinero.
- Herefter skal du indtaste API-nøglen fra Dinero i feltet "API-nøgle fra Dinero".
- I indtastningsfeltet, kan du nu højreklikke og vælge "Indsæt" for at indsætte den kopierede nøgle fra Dinero
Har du flere virksomheder, skal du have et login på Rykkerportalen for hver virksomhed, du ønsker vi skal håndtere.
BEMÆRK: Rykkerportalen tjekker dagligt med dit økonomisystem, om der sker ændringer af fakturastatus. Det betyder at vi registrerer betalinger og derved ikke rykker for indbetalte beløb. Du bestemmer om vi, i tilfælde af at kunden har betalt til dig, skal fortsætte inddrivningen af gebyrer hos kunden, eller om du vil dække vores omkostninger ved den udførte proces.